Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2012. november 19., hétfő

Sajtos roló


Story:
A férjemnek ez a kedvenc sós sütije. Így már egész Magyarországot körbejártuk, hogy megtaláljuk a tökéletes sajtos rolót, ami nem túl édes, nem túl gejl, nem túl sok benne a töltelék...mondanom sem kell nem találtuk ezért eldöntöttem, hogy a házassági évfordulónkra megsütjük közösen. Szerintem olyan lett amilyennek lennie kell...:)
A receptet elég sok helyről szedtem össze és módosítottam is rajta.
 
Hozzávalók:
·        2 csomag leveles tészta (ebből 24 roló jön ki)
·        roló sütő vagy fakanál…
Töltelékhez:
·       3 tojás sárgája
·       3 csapott ek liszt
·       1 doboz (200g) krémsajt
·       25 dkg reszelt sajt
·       15 dkg vaj
·       2,5 dl tej

Kenéshez: egy tojás sárgája

Elkészítés:

 
A leveles tésztát kb. 2,5cm-es csíkokra vágjuk.
A lisztet, a tojássárgákkal és kb 1/4-ed krémsajtot 10 dkg reszelt sajttal és a tejjel simára keverjük. Lassú tűzön besűrítjük. Hagyjuk kihűlni.

A vajat 10 dkg reszelt sajttal habosra keverjük és a kihűlt krémet belekeverjük. Majd hozzáadjuk a maradék krémsajtot.

A csíkokat roló sütőkre feltekerjük. Nagyon fontos még, hogy a roló sütöket egy kicsit beolajozzuk, mivel akkor sütés után könnyen le lehet szedni róla a tésztát.

Tojással megkenjük, 200 fokos előmelegített sütőben megsütjük, kb. 10-15 perc alatt. Figyeljük, nehogy megégjenek.









A megsült rolókat megtöltjük a sajtkrémmel (ez történhet habzsákkal, szatyorral, aminek a végét kivágtuk vagy az én esetemben egy injekciós tűre emlékeztető töltővel) és a végüket reszelt sajtba mártjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése