Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2012. december 3., hétfő

Sokkrumplis pogácsa


Ezt a receptet Férj családjától szereztem, mert régebben én csak a hagyományos szép, magas, de kissé száraz pogácsát ismertem, viszont mióta ezt megkóstoltam, csak ilyet készítek!
Nem olyan szép, de az íze… mondhatni csúnya, de isteni finom! J

Hozzávalók:
  • 1,5 – 2 kg krumpli
  • 1 kocka Ráma
  • 3 tojássárgája
  • kb. ¾ kg liszt
  • 3 ek. tejföl
  • 2-3 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 tojás, amivel a tetejét megkenjük
  • cukor, só
Elkészítése:
A krumplit megpucoljuk, kockára vágjuk, 3 vízben megmossuk és megfőzzük. Ne felejtsük el alaposan megsózni, mert a krumpli rengeteg sót vesz fel!
Közben a tejben egy kk. cukorral felfuttatjuk az élesztőt.
A krumplit összetörjük (nem baj, ha maradnak benne nagyobb darabkák is, mi kifejezetten szeretjük J), 

majd ha kihűlt és az élesztő is felfutott, minden hozzávalóval összekeverjük, dagasztjuk, majd a tetejét megszórjuk liszttel, letakarjuk és kb. fél órára félretesszük kelni. 
Fontos: ne felejtsük el a tésztát is megsózni! Csak annyi lisztet tegyünk a tésztába, hogy lehessen vele dolgozni, nem baj, ha kissé ragadósabb, mert kinyújtáskor még úgyis vesz fel lisztet, illetve így lesz igazán krumplis, krémes és tömör a belseje!
Ha megkelt, lisztes gyúródeszkán kb. 2-3 cm vastagságúra nyújtjuk és pogácsákat szaggatunk belőle.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük, a tetejét megkenjük tojással és kb. 20 perc alatt, közepes hőfokon megsütjük.
Mivel nekem gázos sütőm van, így nem tudok alsó-felső sütést beállítani, ezért én kb. 10 perc után, amikor a pogácsák alja már megpirult, meg szoktam fordítani őket, hogy a teteje is piros legyen.
Ebből a mennyiségből kb. 4-5 tepsi (200 db) pogácsa lesz, lehet kevesebbet is készíteni, de nálunk nem érdemes, nincs az a mennyiség, ami ne fogyna el! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése