Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2012. december 23., vasárnap

karácsonyi "platzchen" keksz

Mivel Németországban vagyunk, arra gondoltam süssünk német karácsonyi sütit. Nyelvkurzuson néztünk egy videót erről a sütiről  és utána is kerestem német receptes oldalakon. Végülis kialakult egy összetevők és a tesztelésen jól szuperált. Nagy üzemben dolgoztunk, úgyhogy ebből a mennyiségből kb 180 db jön ki.

Hozzávalók:

- 25 dkg vaj
- 8 főzött tojás sárgája
- 13 dkg cukor
- 2 csipet só
- 50 dkg liszt


Menete: Vajat habosra kevertem, ami nehezen ment, ezért hozzá adtam a tojás sárgákat és a cukrot valamint a kis sót és ebből egy szép habos krém született. Majd a liszttel összegyúrtam. Addig gyúrtam-gyúrtam mire végre összeállt tésztává. Betettem 40 percre a hűtőbe. Utána kedves férjem fél centi vastagra kinyújtotta és formákat vágott belőle mézeskalács formákkal. Kis labdákat is gyúrtam, mint ahogyan a videóban láttam.
Ott elmondták a szakértők, hogy a díszítés a legfontosabb. Úgyhogy lekentem tojásfehérjével és belenyomtam M&Mst, Oreo kekszet törtem össze, csoki chipset, fahéjas cukrot.
Kis csomagokat készítettünk egy részéből amit ajándékba adunk majd.
Nagyon finom lett és talán egyszerűbb mint a mézeskalács. nekem még:)

Jó étvágyat és boldog karácsonyt! :)




1 megjegyzés: