Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2012. december 15., szombat

Áfonyás és klasszik amerikai palacsinta.

Tegnap volt az 5 hónapos házassági hónapfordulónk és ez alkalomból gondoltam meglepem az uramat. Mostanában sok sorozatot nézünk és ott mindig reggelire amerikai palacsintát esznek az emberek. Ő pedig még sosem próbálta így meglepiből készítettem áfonyásat és simát is. 

A recept nagyon nagyon egyszerű. 
40dkg lisztet + 1 teáskanál sót + 2evőkanál cukrot +24g sütőport összekeverünk.
6 dl tejet + 2 tojást összeturmixolunk.
Eközben 10 dkg vajat mikróban megolvasztunk, ráöntjük a lisztes keverékre és a tej tojás keveréket is hozzádajuk. Így kapunk egy nagyon szép sűrű masszát. 
Sokak szerint pihentetni kell egy ideig, én nem pihentetem és így is tökéletes. 

Szedőkanálban teszek a serpenyőre akár két adagot is, nem folyik össze. Ha áfonyásat vagy bármilyen ízűt szeretnék, itt rászórom. Lapáttal jól lenyomkodom közben a palacsintákat hogy ne legyenek annyira vastagok. Szép barnára megsütöm mind a két oldalt és kész is. 

Áfonyával azért finom, mert lesz egy kis savanykás íze, de azzal esszük amivel szeretnénk: banán, nutella, lekvár, sajtkrém, vaj és persze juharszirup aki szereti. 

Pórbáljátok ki!



4 megjegyzés:

  1. huuuu, jól néz ki!!! én is szívesen ennék egy párat. a juharszirup hozzá a kedvencem. :D süthetnél nekem, ha hazajöttök!!! :D V

    VálaszTörlés
  2. naná hogy sütök neked!!!! :) de akkor mindennap ott kell lennetek amikor megyünk :))

    VálaszTörlés
  3. ez a minimum!!!! hova máshova mennénk????? :D V

    VálaszTörlés
  4. Jusit, te kis konyhatunder:) Ugyes vagy, jol nez ki:) Mutattam Petinek, most o is ilyet akar:)

    VálaszTörlés