Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2012. december 30., vasárnap

Gyertyatartó természetesen


Mivel már elmúlt Karácsony és az ajándékok nagy része kiosztásra került, ezért most bemutatom, hogy én az idei Karácsonyra milyen saját készítésű ajándékkal készültem.
Ebből a gyertyából 8 db-ot készítettem, mindegyik kicsit más lett, ezért szerepel a képeken is több variáció.

Kellékek: 
  • Fahéj rudak, vagy vékonyabb faágak
  • Tűzőgolyó (vagy hungarocell)
  • Termések, szárított gyümölcsök, dekorációs kellékek
  • Gyertya
  • Drót
  • Ragasztó (ragasztópisztoly, vagy Technokol)

Elkészítése:
  • A tűzőgolyót elfeleztem és az oldalát körbe függőlegesen levágtam, majd a tetejére is vágtam egy vízszintes részt, hogy a gyertyának legyen helye.
  • A fahéjrudakat és faágakat kb. 4 cm-es darabokra vágtam. (Mivel a fát frissen szedtem, ezért egy fél órára a sütőbe dugtam, hogy kiszáradjon J)
  • Ezután a tűzőgolyót egyesével körberagasztottam a fahéjjal, ragasztás közben a rögzítéshez befőttes gumit használtam. Amikor körbeértem még átkötöttem zsinórral is, hogy a száradás közben ne mozduljanak el a darabok.
  • Jöhet a gyertya elhelyezése, ehhez először a gyertyát megdrótoztam (az aljába szúrtam 3 melegített drótot), hogy stabilan álljon a golyón. A gyertyát lehet díszíteni is, néhánynak az alját betekertem kenderzsinórral.

  • Végül jöhet a dekoráció, termések ragasztása. Én két fahéjas variációt készítettem, ezeket potpourrival díszítettem, így igazán illatos lett, a többi pedig faággal készült, ezekhez pisztácia héjat és ánizst használtam.

  • Ezután már csak a raffia masni hiányzik J
Nem túl bonyolult az elkészítése és igazán beszerezhetetlen kellékek sem szükségesek hozzá, csupán türelem és egy kis kézügyesség kell. Nálunk az ajándékozottak körében nagy sikert arattak ezek a kis ajándékok J.


2 megjegyzés: