Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. március 31., vasárnap

Répatorta

Imádom az egyszerű, gyorsan elkészíthető - ám mégis rendkívül finom sütemény recepteket.
Tavaly kapott el először a Húsvét-láz, előtte évekig ódzkodtam az egésztől... De kedvet kaptam, hogy süssek egy répatortát, akkor akadtam rá erre a receptre és azóta már 1000-szer is elkészítettem, az egyik kedvencem. :)
Amikor hosszú idő eltelte után újra elkészítem, mindig meglep milyen ízorgiát képes okozni az első pár falat. Ezt át kell élni..., én mindig becsukom az szemem a nagyobb élvezet kedvéért! ;)
Egyszóval: mennyei. :)

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 30 dkg reszelt sárgarépa
  • 30 dkg darált dió
  • 4 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 6 dkg liszt
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 tk sütőpor
  • 1 mk őrölt fahéj
  • 1 csipet só
A cukormázhoz:
  • porcukor
  • frissen préselt narancslé
Elkészítése:

  1.  A tésztához a reszelt sárgarépát a darált dióval, a liszttel, a sütőporral, a fahéjjal, a csipet sóval és a reszelt narancs héjával összekeverjük egy nagy tálban. A tojások sárgáját a porcukorral habosra keverjük, majd az előbbi keveréket hozzáadjuk.
  2. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, és apránként, laza mozdulatokkal a masszához keverjük.
  3. A kész masszát egy sütőpapírral bélelt tortaformába töltjük és előmelegített sütőben 45-50 percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni.
  4. A cukormázhoz a porcukrot a narancslével simára keverjük és a kihűlt tortára kenjük.
sütési hőfok:
180°C
sütési mód:
alul-felül sütés
sütési idő:
50 perc
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése