Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. március 26., kedd

Húsgombóc leves, felturbózva:)

Sziasztok!:)

Valamelyik nap ücsörögtem a munkahelyemen és valahonnan beugrott, hogy én mennyire ennék húsgombóc levest:)
Fogalmam sincs honnan jött az ötlet meg, hogy van-e egyáltalán ilyen leves, így felmentem kedvenc weboldalara, www.nosalty.hu-ra es láss csodát, megtaláltam:)

Megvolt az alap recept, amit én egy kicsit felturbóztam a saját ízlésemnek megfelelően.

Hozzávalók:
A húsgombócokhoz:
  • 20 dkg darált hús
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • fűszerek ízlés szerint: só, bors, én tárkonyt is raktam meg bele, illetve pici ételízesítőt.

A leveshez:
  • 3 db sárgarépa
  • 3 db krumpli
  • 1 marék fagyasztott borsó
  • 1 fej hagyma
  • Fűszerek ízlés szerint, nálam: só, bors, tárkony, mami házi zöld fűszer keveréke, pici ételízesítő.

Elkészítése:

1. A krumplit, sárgarépát megpucoljuk, feldaraboljuk. A hagymát megtisztítjuk.
2. A borsót és répát olajon vagy vajon megpirítjuk és felöntjük kb 2.5 l vízzel, fűszerezzük és felforraljuk.
3. Miközben fő a levesünk, a darált húst összekeverjük a hozzávalókkal és húsgombócokat formázunk.
4. Mikor a levesünk felforrt, belerakjuk a feldarabolt krumplit, az egész hagymát és a gombócokat. Készre főzzük a levest kb. 30 perc alatt.
Cérnametélttel tálaljuk.


Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése