Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. március 16., szombat

Zöldséges lasagne

Mostanában egyre erősebb késztetést éreztem arra, hogy ne egyek húst...valahogy nincs rá szükségem, ezért elkezdtem vegetáriánus receptek után kutatni.
Az első ilyen recept, amit elkészítettem, ez a lasagne volt és mivel húsevő Férj is azt mondta, hogy finom lett, ezért gondoltam megosztom veletek is.

Hozzávalók:
  • durumlisztes lasagne tészta (vagy lehet készíteni is, én teljes kiőrlésű lisztből gyúrtam /30 dkg liszt, 1 tojás, csipet só, kis víz/)
  • 30 dkg gomba
  • 3 kisebb cukkini
  • 40 dkg paradicsompüré
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj
  • só, bors, oregánó, kakukkfű, bazsalikom...
  • reszelt trappista és füstölt sajt
Besamelhez:
  • 4 dl tej
  • 4 dkg vaj
  • 1 púpos ek. liszt
  • só, fehérbors, szerecsendió
Elkészítés:
  • Készítsük elő a zöldségeket: a gombának húzzuk le a héját, vágjuk le a tönk végét, vágjuk vékony szeletekre. A cukkinit mossuk meg, vágjuk le a két végét, vágjuk 1 cm-es kockákra. A hagymát tisztítsuk meg, vágjuk apró darabokra.
  • Az olajban pirítsuk üvegesre a hagymát, adjuk hozzá a zöldségeket, sózzuk, borsozzuk, a többi fűszert pedig csak a végén adjuk hozzá, hogy ne veszítsék el az aromájukat.
  • Adjuk hozzá a paradicsompürét, az így kapott ragut főzzük kb. 10 percig, míg a zöldségek megpuhulnak.
  • Közben főzzük meg a besamelt: A tejet forrósítsuk fel. Egy másik edényben felolvasztjuk a vajat, beleszórjuk a lisztet és folyamatosan kevergetve kissé megpirítjuk. Hozzáöntjük a forró tejet és habverővel csomómentesre keverjük. Sózzuk, borsozzuk, reszeljünk bele kevés szerecsendiót, majd folyamatos kevergetés mellett főzzük még kb. 10 percig.
  • Egy tepsit vajazzunk ki, rétegezzük a lasagnét: besamel, tészta, zöldséges ragu, tészta, besamel... míg a hozzávalók el nem fogynak, a tetejére besamel kerüljön, amit megszórunk sajttal.
  • A tepsit lefedjük alufóliával, így sütjük kb. 30 percig, majd vegyük le a fóliát és pirítsuk meg.


Jó étvágyat! :)

2 megjegyzés:

  1. Jajj Jucus, összefut a nyál a számban! :)
    Tutira elkészítem majd. Tök jó, előre megvan miket fogok főzni kb. 2 hétre! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó neked :) Én most megint receptkeresésben vagyok...remélem találok még hasonló finomságokat! :)

      Törlés