Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. március 21., csütörtök

Sajtos-tejfölös burgonyával töltött pulykamell

Készítettem már hasonlót, amit megosztottam veletek is itt a blogon - most viszont szerettem volna variálni rajta egy kicsit, azt hiszem jól sikerült. :)
Nem szerettem volna külön köretet készíteni, mert szerettem volna, ha az egész elfogy még a sütése napján, így a köretnek szánt burgonyával inkább megtöltöttem a husit.
Jelentem: elfogyott. :)

Hozzávalók:
  • 50 dkg pulyka vagy csirkemell
  • 40 dkg bacon
  • 10 dkg újhagyma
  • 1 kis petrezselyemzöld
  • 20 dkg trappista sajt
  • 1 1/2 pohár tejföl
  • 1 tojás
  • 1/2 kg krumpli
  • bors
Elkészítése:
  1. A krumplit kis kockákra vágva, sós vízben megfőzzük majd leszűrjük, lecsepegtetjük.
  2. Miközben a krumpli fő, egy őzgerinc-formát kizsírozunk és keresztben sorra beleterítjük a baconszeleteket úgy, hogy a szélek kilógjanak oldalt.
  3. A húst hosszúkás szeletekre vágjuk, kissé kiklopfoljuk, enyhén sózzuk (de ez  el is maradhat, mert minden sós körülötte), és a baconszeletekre simítjuk. A hússzélek ugyanúgy kilóghatnak az őzgerincből, mint a bacon.
  4. Az újhagymát felkarikázzuk, a petrezselyemzöldet felaprítjuk, a sajtot apró kockákra vágjuk vagy lereszeljük, majd hozzáadjuk a tejfölt.
  5. Mindezt összekeverjük egy tojással, a főtt krumplival, egy nagyon pici sóval, kevés borssal.
  6. A húsra halmozzuk a tölteléket, jól lenyomkodjuk és ráhajtjuk a hús- és baconszéleket.
  7. Az egész őzgerincet cérnával spirál alakban átkötözhetjük, hogy süléskor a baconszalonna ne perdüljön fel.
  8. Így sütjük előmelegített sütőben 40 percig, majd óvatosan peremes tepsire vagy tűzálló tálra fordítjuk (vigyázat, leve van és forró!). Az őzgerincet leemeljük róla, és kb. 10 perc alatt az étel másik felét is megpirítjuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési idő: 50 perc
sütési mód: alul-felül sütés
A burgonya miatt levet eresztett, ezért kicsit szétcsúszott a forma. :)
 Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése