Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. január 20., vasárnap

Palacsinta, kicsit másképp

Nyilván a palacsintát nem kell senkinek bemutatni, biztosan mindenki készített már, mindenkinek meg van a jól bevált receptje. Én is már gyerekkorom óta készítem, azonban kb. 2 és fél éve nem eszek cukros, lisztes ételeket.

Támogatom az életmódváltást, a reform ételeket; örülök, hogy elkezdtük újra felfedezni a régi, jól bevált élelmiszereket melyeket időközben elfeledtünk (pl. zab, csicsóka…).
Magam is kipróbáltam már jó néhány ilyen receptet, valamelyik be is vált, azonban ha valaki csak szeretne belekóstolni az életmódváltásba vagy kisebb lépésekkel kezdené, jó, ha tudja, hogy a legtöbb hagyományos étel is elkészíthető finomított liszt és cukor nélkül.
A megoldás pedig a teljes kiőrlésű liszt és az édesítő. 
Persze senkit nem akarok rábeszélni mesterséges édesítőszerekre, hiszen léteznek természetes édesítők a cukron kívül is, mint a sztívia vagy a xilit. Szerintem megéri ezeket kipróbálni, ugyanis a legtöbb ilyen édesítővel készült ételről senki nem mondja meg, hogy nem cukorral készültek mivel a közhiedelemmel ellentétben szerintem nincs utóízük.
A teljes kiőrlésű lisztről pedig:
régebben a fehér liszt csak a gazdagok kiváltsága volt, ugyanis a falusi malmokban nem tudtak ennyire finomra őrölt lisztet előállítani ezért természetes volt, hogy az emberek teljes kiőrlésű lisztet használtak…csak akkor még nem így hívták. :)
Tehát ez sem új találmány, csak a tömegtermelésnek köszönhetően elfeledkeztünk róla.
Szóval a választás csak rajtunk múlik…

Ez a palacsinta tehát annyiban más, hogy fehér liszt és cukor nélkül készült illetve rakott palacsintaként készítettem el. Szerintem így főételnek is megfelel kiadósabb levessel, de akár desszert is lehet.

Hozzávalók:
  • 40 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (vagy Graham liszt, a többi lisztet viszont palacsintához nem ajánlom, pl. teljes kiőrlésű rozsliszt, mert az állaga nem lesz igazán jó)
  • 6 dl tej
  • 3 tojás
  • 2 csipet só
  • kb. 3 dl víz, vagy szóda
  • olaj a sütéshez
Tölteléknek:
  • 250 g túró
  • 2 dl tejföl
  • kakaópor (nem a cukrozott Nesqiuk, hanem a cicás Szerencsi)
  • őrölt fahéj
  • diabetikus lekvár (nekem van házi készítésű cukormentes lekvárom, köszönet AnyukámnakJ)
  • édesítőszer
  • / ezeken kívül lehet még dió, vagy akár puding is, ahogy szeretnénk :) /

Gondolom a palacsintasütést nem kell részletesen leírnom J.  A lényeg, hogy a hozzávalókat összekeverjük, majd teflonos, vagy kerámia bevonatos palacsintasütőben, lehetőleg olaj nélkül, vagy kevés olajjal megsütjük a palacsintákat.
Közben a tölteléket is előkészítjük. A túrót összekeverjük a tejföllel és édesítővel ízlés szerint. A kakaóporhoz és a fahéjhoz is adunk egy kis édesítőt.
Majd összeállítjuk a rakott palacsintát: palacsinta, lekvár, palacsinta, kakaó…és így tovább. Minden rétegre más ízesítés kerül.
Fontos, hogy még melegek legyenek a palacsinták a rétegezéskor, hogy a töltelék elolvadjon, vagy a tésztával jobban összeérjen.
A tetejére tejfölt kentem és megszórtam kakaóval, de lehet akár csokiöntetet, vagy pudingot is készíteni hozzá.
Ezután megvárjuk amíg kihűl, hogy könnyen lehessen vágni és tortaként szeletelve tálaljuk :)

Ez is egy jó példa a hagyományos ételek egészségesebb elkészítésére, szerintem érdemes megpróbálni  :)
Aki pedig már elkezdte az életmódváltást, kívánok sok sikert és kitartást hozzá. 
A cukor nélküli élet kb. az első két hétben nehezebb, eddig tart a függőség, aztán elmúlik a vágyakozás és kezdődhet az élet az új szemlélettel! :)

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése