Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. január 22., kedd

Gyümölcsleves

Sziasztok:)

Tegnap Párom külön kérésére gyümölcsleves volt a menü.
Tudom, furcsa így tél közepén, hisz ez egy nyári leves, de ugye az ember lánya bármit megtesz, hogy a kedves Vőlegénye kedvében járjon:)
Bevallom őszintén, most csináltam először, de szerintem teljesen olyan lett, mint Anyukámé:)
Ezt alátámasztja az is, hogy kedves Uram két tányérral is bevágott belőle:)
Az alapötletet most is a kedvenc honlapom, a www.nosalty.hu adta, de most egy kicsit változtattam rajta, ami főleg annak köszönhető, hogy itt Skóciában meg van kötve a kezem gyümölcsök terén:(

Hozzávalók:
  • 1 nagyobb alma
  • 150 gramm vegyes nyári gyümölcs (én fagyasztottat használtam)
  • 3 dkg vaj
  • 4 ek cukor
  • 1 ek citromlé
  • 5 db szegfűszeg
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 2 ek liszt
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1.5 l víz
  • pici só

Elkészítése:
  1. Az almát meghámozzuk és kis szeletekre vágjuk, majd fedő alatt pár percig pároljuk a vajjal, cukorral, sóval, citromlével, fahéjjal és szegfűszeggel.
  2. Amíg párolódik az alma, elkészítjük a habarást a tejszínből és a lisztből.
  3. Hozzáadjuk a maradék gyümölcsöt az almákhoz, felöntjük vízzel és egyből belekeverjük a habarást. Így nem lesz csomós később a levesünk.
  4. Folyamatosan kevergetve felforraljuk, ha szükséges még ízesíthetjük cukorral vagy citromlével. 
  5. Tálalhatjuk hidegen, de akar melegen is. Díszítésként rakhatunk pici tejszínt a közepére, ami nálam most kimaradt:)
Mindenkinek jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése