Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. január 19., szombat

Diétás meggyes-zabpelyhes házi keksz

2013 nálam az életmódváltás éve, bevitt kalóriát és ch-ot számolok keményen nap mint nap.
Ezért most diétás receptekkel készültem nektek, hátha mások is kedvet kapnak...vagy csak elegük van már a cukorból! :)

Hozzávalók:
  • 15 dkg olívaolaj
  • 1 tojás
  • 6-10 dkg xilit (ki mennyire szereti édesen - én 6 dkg-val készítettem)
  • csipet só
  • 1 vanília rúd kikapart belseje
  • 15 dkg zabpehely
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 1 ek méz
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 210 g meggy (befőtt)
  • 50-60 ml tej (én laktózmentes tejet használtam)
Elkészítése:
  1. A tojást a xilittel, sóval, mézzel és a olívaolajjal habosra kikeverjük. Hozzáadjuk a vaníliát, majd a zabpelyhet.
  2. A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával, majd fokozatosan a krémhez adjuk. Kevés tejjel lazíthatunk rajta.
  3. Hozzáadjuk a magozott meggyet.
  4. Kanálnyi darabokat a tenyerünkben keksz formára lapítunk, majd sütőpapíron, előmelegített sütőben megsütjük.
  5. Nekem ebből a mennyiségből 15 db kekszem lett, egy db kb. 60 g.
sütési hőfok:
170°C
sütési idő:
15 perc
  Kisokos:
100 g keksz kcal tartalma: 300 kcal
fehérje: 2.5 g
szénhidrát: 15.8 g
zsír: 16.6 g
 Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése