Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. január 12., szombat

Házi kalács

Sziasztok:)

Ma reggel kidobott az agy reggel 6-kor es gondoltam meglepem Paromat egy finom hazi kalaccsal reggelire. Eletem elso kalacsa, kulalakra van meg mit javitanom, de izre tokeletes lett. A receptet most is a www.nosalty.hu-n talaltam.

Hozzávalók:
  • 3 dl tej
  • 4 ek cukor
  • 5 dkg vaj
  • 1/2 tk só
  • 50 dkg liszt
  • 2.5 dkg friss élesztő vagy ennek megfelelő mennyiségű szárított élesztő

A kenéshez:
  • pici tej

Elkészítése:

1. Összeállítjuk a tésztát. Én egyszerűen mindent beleraktam a kenyérsütő gépembe és a dagasztó programra állítottam, ami az én gépemen másfél óra. Persze tapasztalt háziasszonyok kézzel is dagaszthatják a tésztát, az eredmény ugyanaz lesz.

2. Ha megkelt a tészta 6 egyenlő részre osztjuk, egyenlő hosszúságú és vastagságú  hengerekké sodorjuk majd megfonjuk. Lehet az egyszerűbb 3-as fonással, illetve a picit bonyolultabb 6-os fonással is készíteni.



Mutatok egy videót, ami alapján én készítettem a kalácsot, elsőre bonyolultnak tűnik, de hamar rálehet érezni a lényegére:)

http://www.youtube.com/watch?v=22p3wIHLupc&feature=related

3. A befont, megfont kalácsot ezután fél órát pihenni hagyjuk, meleg helyen duplájára kelesztjük.

A formája meg nem az igazi, de az íze kárpótol:)
4. A  duplájára kelt tésztát vajazott-lisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, tetejét tejjel lekenjük és 175 fokos sütőben készre sütjük.

Én már melegen letörtem a sarkából, nagyon finom lett:) Egyből keltettem is Párom, hogy jöjjön gyorsan reggelizni:)

És a kész kalácsom:)



Nagyon egyszerű az elkészítése, kezdő asszonykák is nyugodtan próbálkozhatnak:)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése