Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. február 1., péntek

Házi hamburger - egyfajta verzió

Azért egyfajta verzió, mert rengetegféle van, és valószínűleg a hozzáértőbb feleségek is fognak még e témában előrukkolni. Vagyis reménykedjünk. 
Sok sok évi hamburger hús készítés után, végre már jó sütővel rendelkezem, így bevállaltam, hogy a hamburger zsömlét is én készítem el, azt hiszem az okot senkinek sem kell bemutatnom, mind jól tudjuk, mennyire el tudja rontani a por darabjaira hulló teszkós zsemle verziók még a legjobb húsokat is. 

Mindig is Stahl Judit receptjét használtam a húspogácsákhoz, a titkos füstölt sajt összetevő a legszebb amerikai élményeket hozta elő bennem. Valami olyan plussz ízt ad, amit szenes grillsütőn tudnánk csak elérni. Mivel még tél van, beszorultunk a házba, itt kell mindent megoldani :).

Tehát!
Hozzávalók:

zsömle:
  •  30dkg liszt, 
  • 1dl tej, 
  • 0.5 dl tejföl vagy joghurt, 
  • 1 tojás, 
  • 2 evőkanál olaj, 
  • 1 evőkanál cukor, 
  • 3.5g élesztő. 
húspogácsa: 
  • fél kg darált hús (marha a legjobb), 
  • 2 gerezd fokhagyma, 
  • 1 vöröshagyma, 
  • 5-6 dkg füstölt sajt, 
  • 4 evőkanál tejszín, 
  • 2 evőkanál vaj, 
  • 2 evőkanál olaj. 

Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben, majd bedagasztjuk a többi összetevővel.
Nekem kézzel elég jól megy, aki lusta az géppel is csinálhatja, de szólok, többet kell mosogatni!!! Kb. 40 percet hagyjuk pihenni.
Addig megcsináljuk a húst, aminek a lényege, hogy a fokhagymát, hagymát nagyon jól össze kell botmixerrel turmixolni, persze aki önkínzó az reszelheti is.
A sajtot csak kis darabokra vágjuk és az egészet kézzel összegyúrjuk.
Ekkor már a serpenyő felforrósodik és kézzel gyúrhatjuk a kis pogácsákat.
Az oldalakat 6-6 percig kell sütni. 
A megkelt tésztát átgyúrjuk egy kis liszttel, én 6 részre osztottam, ez normál zsemle méretet eredményezett.
Újabb 40 percig hagytam a tepsin pihenni.
Eddigre az első adag hús megsült.
Utána 190 fokon 15 percig sütöttem.
Ekkor az asztal, a zöldségek, az öntet (tejföl +majonéz+bors+só), a hús minden készen állt!
Egy gyors asztali áldás után már olvadt is a sajt a hús és a forró zsemle között!

Jó étvágyat!!!
tipp: 6 zsemle és 10-12 kisebb húspogácsa jött ki ennyi hozzávalóból. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése