Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2013. április 19., péntek

Rakott bundás kenyér

Gyors vacsoraként vetettem be egyszer még a tél folyamán, nagy sikert aratott a Családnál.
Azóta  2-3 hetente repertoárra kerül, persze húsokkal kibővítve már. :)
Másnap még reggelire is tökéletes visszamelegítve. :)
A hagyományos módon elkészített bundás kenyérrel az a bajom, hogy minden olaj szagú lesz, szellőztetés ellenére, még másnap is érzem az olajszagot. :(
Na ennél a módnál, ilyen nincs!  :)  Épp ezért szeretem duplán. :)

Hozzávalók:
  • Hőálló sütőtál- amit kikenünk olíva olajjal vagy  ki mivel szeretné- én tökmagolajat használok hozzá.
  • kenyér szeletek
Öntethez:
  • 2 egész tojás
  • pici tej
  • 1 pohár tejföl
  • bors
  • zöld fűszerek
  • sajt
  • esetleg valami húsféle : én már tettem bele virslit és sonkát is, csak akkor a fűszerezéssel kell vigyázni, nehogy túl sózzuk az alap"öntetet"
  • akár  lehet hozzá rakni még újhagymát, fokhagymát... stb.
Elkészítése:

A kenyeret felszeleteljük.

A tojásokat felverjük hozzáadjuk a fűszereket és a pici tejet, majd az egészet elkeverjük a tejfölben.
Majd a kenyérszeleteket ebben az öntetben megforgatjuk, és a tálba helyezzük rétegezve. A rétegek közé tehetünk sajtot,virslit, sonkát vagy akár hagyma féléket is.  Majd következő réteg kenyér, és a tetejét gazdagon megszórjuk  reszelt sajttal.

Előmelegített sütőben sütjük, 180- 200 fokon  kb. 15- 20 percig.
Míg szépen minden megsül, és a sajt megpirul. A képen látható húsmentes :)
Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése