Főzés, sütés, fészekrakás feleség módra

2012. november 14., szerda

Őszi ajtódísz készítése


A vasárnap délutáni szép, őszi időben nekiindultunk a városnak. Sétáltunk, kávéztunk, majd hazafelé a Szent István téren keresztül begyűjtöttünk mindenféle növényt, termést, ami megtetszett. Régóta terveztem őszi hangulatú ajtódísz készítését és ehhez őszi termések gyűjtését, úgyhogy eljött az idő, hazaérve – már a Karácsonyra hangolódva- fahéjas füstölőt gyújtottunk és nekiláttunk a kreatívkodásnak.

Az ajtódísz készítéséről nincs fotódokumentációm (csak egy lesifotó rólam, alkotás közben J), de annyira egyszerű az elkészítése, hogy szerintem leírva is érthető lesz.

Először is a terméseket megmostam, a leveleket letörölgettem. Fogtam néhány 20-30 cm hosszú, vékony, hajlítható borostyán ágat. Ezeket összedrótoztam, hogy kb. 1 m hosszú legyen, majd a megfelelő méretű körré hajlítottam és körbedrótoztam. Nem kell túl sűrűn, ennek csak az a célja, hogy merevítse az alapot, illetve a később rákerülő kiegészítőket hozzá lehessen rögzíteni.
Ezután nagyobb borostyánleveleket fűztem az ágak közé, hogy szép, kör alakú és dúsabb legyen az alap.
Majd a gesztenyékbe drótot szúrtam és így erősítettem őket a koszorúra. A nagyobb terméseket dróttal érdemes rögzíteni, a kisebbeket lehet ragasztani. Ehhez ragasztópisztolyt a legjobb használni, de nekem még nincs, ezért a jó öreg Technokolt alkalmaztam J Fontos, hogy 3-4 féle termésnél többet ne tegyünk egy díszre, mert kusza lesz az összhatás. Én többek között gesztenyét és magyalt használtam, igazi őszi hangulat J


Miután minden a helyére került, nincs más hátra, mint a masni és az akasztó elhelyezése. Ehhez az ajtódíszhez valami rusztikusabb anyagot szerettem volna, így ezeket kenderzsinórból alakítottam ki.


Az sem baj, ha sok növényt, termést szedtünk és megmaradnak, mert ezeket vázába, kosárba, vagy üvegtálba helyezve nagyon hangulatos őszi dekorációt dobhatunk össze.

Szerintem nagyon egyszerű az elkészítése és nem is tart sokáig, viszont annál mutatósabb. Valamint nem utolsó szempont, hogy 0 Ft-ból ki lehet hozni, ugyanis csak olyasmit használtam hozzá, amit a természetben gyűjtöttem, vagy volt otthon. Kb. 2 hétig ez fogja díszíteni az ajtónkat, aztán készítek igazi Karácsonyi hangulatú ajtódíszt és Adventi koszorút is.


Ja, és a legjobb, hogy az ilyesmit lehet közösen a családdal készíteni… Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de az én Férjem szeret olyan dolgokat csinálni, amiket még gyerekkorában tanult (pl. színes papírcsíkokból Karácsonyfa dísz…J). Úgyhogy több sem kellett neki, hozta a gyufát, körzőt, csavarhúzót és elkészítette kis családunkat gesztenyéből J
A két kedvencemről hoztam egy képet. A macskánk és a nyuszink… szerintem jól sikerültek J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése